@anniehenningsson

torsdag 15 januari 2015

Började lite kaos

((Kommer uppdatera från vår resa här på bloggen imellanåt.. Ska ta mer kort med mobilen idag för igår tog jag bara med Canon kameran och det finns inga datorer här så blogg uppdatering får göras från mobilen.))


Började med frulle på Arlanda 
Och Baileys för att lugna mina flyg nerver :)) 


Efter flyg försening (då dreamliner planet hade varit i stormläge i Mauritius därav sent) och allt som hör till då kom vi fram till Cancun. 
Dock för sent för sista färjan till Cozumel hade redan gått. Så vi fick checka in på ett -ommansägerså- SKABBIGT hotell.. Hahaha (kolla Emilias min) 



Men vi va ju helt slut då klockan va 06:00 svensk tid & färjan till Cozumel skulle gå kl 07:00 (mexikansk tid) så SOVA stod högt på listan. 

Äntligen redo för färjan till Cozumel... 


Har varit här ett dygn nu & mycket hänt. Liten skada på mig då vi skulle paddla kanot .. Eh jag skulle få ut den med mig & Linus i och det kom en våg jag inte va med på så uppskrapat knä kom med besked men men bit ihop bara.. Så länge Linus klarade sig utan skador är jag nöjd!!! 

I övrigt är det helt FANTASTISKT!! 
Kvälls solen igår, schack spel på det stora schacket nu på morgonen och vi bara lever livet!!! 



Idag blir det nog varmt för klockan nu är 08:41 och det är GALET VARMT redan.. Snorkling i havet står på tur.. Undra hur det kommer gå med salt i mitt knä...aiiiiii 




Ta hand om dig!! 
Kramar 

PS det jag trode va en torkställning visade sig vara roomservice bricka .. Haha