@anniehenningsson

lördag 17 januari 2015

Crazy utflykt

Morgonen började molnigt och mamman i huset va rastlös så vi tog på oss gympa skorna å skulle gå "en runda"
Började sådär men slutade bra till slut. 

Det började med att jag kollade i kartan å hittade ett bra ställe (enligt mig..)
Vi gick å gick å gick .. 
Mer djungel blev det ju längre in vi kom. 


Till slut kom en bil med en man & fru i en bil med flak som på knagglig engelska frågade om vi ville ha lift.. 



När vi kom fram väntade såå cool upplevelse.. En annan by man frågade om vi ville se.... ?? Å vi fattade ju inte vad han menade. Men vi sa SI och han visslade å det vällde fram små tvättbjörnar
Precis vid våra fötter.. Läskigt i början men man vande sig när man fattade att de bara ville ha frukt men vi hade ju ingen med oss tyvärr... 
Fångade några av dem på kort.



Sedan pekade mannen att vi skulle upp i ett torn och kolla på något (tror i efterhand han menade utsikten ) men väl där uppe undrar jag vad det egentligen bor i den här terrängen. 




När vi kom ner kom mannen och kvinnan i bilen tillbaka (de hade fixat med sin båt) och undrade om vi ville gå tillbaka eller åka med dem.. Vi valde att åka med dem såklart!! När vi kom tillbaka skulle vi ge dem pengar för att vi åkt med dem men de propsade på att INTE ha betalt. Våra änglar idag kan jag säga!!! Jag hade betalat allt jag äger för att slippa gå genom de markerna!! 

På kvällen så spelade vi kort med några nyfunna vänner till barnen. 

Idag är ny dag och nya möjligheter och solen lyser redan å klockan är 08.03 så idag blir nog en hotti hotti dag. Nu frulle tajm!! 

Se ya!! :))