@anniehenningsson

söndag 22 februari 2015

Söndagens duracell kanin

 
Vid dagens middag "fuskade" jag faktiskt. Jag åt lite lite potatismos som fanns på den heeelt galet goda fiskgratängen vi gjorde till middag. Tillbehör vart morötter, majs till barnen och min stora last nu för tiden brysselkål.
 
Idag har jag fort runt som en duracell kanin.
Dagen började med att Linus skulle till en kompis och leka och Emilia skulle ha Putte ( världens sötaste å goaste lilla hund) När Linus sen skulle hem va killarna inte färdig lekta så D följde med oss hem å fortsatte leka. När vi kört hem Putte skulle Emilia till en kompis.. Ja ni hör själva ett jädra körande fram å tillbaka, men vad gör man inte för kärlekarna?!!
 
Då söndagar är ju min kreativa dag, (har alltid varit så å kommer förmodligen alltid att vara.)
Så även denna dag.. medans barnen haft sina kompisar har jag tvättat, städat hela huset (och då inkl barnens rum) bytt alla sängkläder, vädrat dem, gjort om lite på Toan nere och lite i hallen nere.
 


Detta va under tiden jag städade..
 
 
Såhärr blev slutresultatet.. då har jag skrubbat hela kaklet puuuuh säger jag bara..
I hörnet (på bilden längst ner) ska jag i veckan fixa en stor växt.
Den ska göra så att det kommer kännas lite mer ombonat då hoppas jag.
Ska även fixa lite nya handukar. 
 



 
Sista bilden är från hallen där det höga "tornet" från Koziol (ett vitt & ett svart torn som jag byggt ihop) ska få agera fruktfat. Vi är så dåliga på att få med frukt till skolan och det känner jag at barnen ska ha med sig så att de inte går små hungriga innan maten serveras på skolan. Så denna ska jag fylla upp med gottigheter som de lätt kan få med sig. Den lilla från Koziol ska det läggas påsar i så att det snabbt kan läggas ner.

Ikväll blir det ArneDahl på tv och till det en stor ostbricka som jag köpte på torget här i går förmiddag. Vi skulle ha haft den till melodifestivalen igår men efter den galna middags maten va vi i matkoma hela kvällen så den ska smaskas på ikväll istället..

Ha en fantastiskt trevlig fortsatt söndagskväll <3
// Annie