@anniehenningsson

onsdag 11 mars 2015

Läkarbesök

Idag tog jag tag i mig själv & drog mig till läkaren där jag bokade tid för ett par dagar sedan. Anledningen är att jag har huvudvärk, yrsel, illamående och extremt trött i hjärnan (orkar inte lyssna på när någon berättar någon längre berättelse osv)

Iallafall jag gick dit va där i två och en halv timma.. Bara det måste vara bland rekord för mig :))

Efter många blod rör & prover blev 
Resultatet järn brist och blodbrist... Ehhhh what?? Järnbrist kan jag ta men blodbrist ... Jag har inte tappat något blod sa jag.. 
Läkaren tyckte INTE jag va rolig.. Utan berättade allvarligt och med inlevelse om vita och röda blodkroppar..

Jag som inte orkar lyssna på nära & kära när de berättar om ROLIGA saker orkade ju inte lyssna på hennes uttalanden direkt.. Men hon påpekade noga att jag skulle äta B12 och järn tabletter ,äta med jämna mellanrum och dricka MYCKET vatten.. Blääää OCH jag skulle ta hand mer om mig själv.. 

Det sista hörde jag så jag gick direkt på massage (tummen upp för det ;)). 


Då jobbet väntar på måndag hoppas jag verkligen att min yrsel (som är det jobbigaste ) är borta SNABBT!!!! 
 
Så ikväll har vi käkat lassagnett läääänge sen jag käkade pasta men kände att just nu måste jag bortse från mina vikt prinsiper då jag måste få kroppen i fokus SNABBT så nu kommer det bli mera mat, eller oftare iallafall (kommer dock försöka hålla mig borta från kolisar så mycket som möjligt) och det kommer bli mycket mycket vitaminer både i tablett form och i grönsaksform!!!! 

Nu blir det soffläge då jag är helt slut. 

Kraam <3